This page has moved to a new address.

In the spotlight: Arne Jacobsen

Very Berry Mint: In the spotlight: Arne Jacobsen

vrijdag 22 juli 2011

In the spotlight: Arne Jacobsen

Ik ben ontzettend fan van Scandinavische merken en designers. Op het gebied van mode shop ik graag bij de Scandinavische merken zoals Modstrom, Vero Moda, Malene Birger enzovoort. Op de een of andere manier vind ik deze kleding net iets mooier en origineler dan andere merken. Dit geldt ook voor mijn favorieten op het gebied van wonen en interieur. Eén van mijn favoriete designers is Arne Jacobsen.

Arne Jacobsen is een Deense architect en ontwerper. Hij staat bekend om zijn tijdloze en functionele designs. In Nederland is hij vooral bekend door zijn stoelontwerpen, maar eigenlijk was Jacobsen meer een architect dan een designer. Ik ben voornamelijk gevallen voor zijn meubelontwerpen:

Swan chair

Vlinderstoel


Egg chair


Met name de Egg chair is mijn favoriet! Ik vind het altijd bijzonder om te horen dat deze stoelen in de jaren 50 ontworpen zijn. Je kunt het je bijna niet voorstellen, want ze passen anno 2011 nog in ieders interieur.

Wie is jullie favoriete designer?

Labels: ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage