This page has moved to a new address.

LooksLikeDesign: ZigZag chair Gerrit Rietveld

Very Berry Mint: LooksLikeDesign: ZigZag chair Gerrit Rietveld

woensdag 27 juli 2011

LooksLikeDesign: ZigZag chair Gerrit Rietveld

Ik heb tot nu toe voornamelijk geschreven over designers uit Europa, behalve uit Nederland. Daar komt nu verandering in. In deze post laat ik een ontwerp zien van een bekende Nederlandse ontwerper: Gerrit Rietveld. In 1932 heeft Rietveld de ZigZag stoel ontworpen.

Naar mijn mening een prachtige stoel! Het doel van Rietveld was om de stoel uit één stuk te ontwerpen, en dat is gelukt! De stoel is vervaardigd van massief houten platen iepenhout. Ook moest de stoel zo weinig mogelijk ruimte innemen. Je ziet hier dat Rietveld een inspirator is geweest voor bijvoorbeeld de Panton chair van Vitra, welke ook uit één stuk is vervaardigd. De stoel wordt tot op heden nog geproduceerd, nu door Cassina. De stoel wordt in Nederland verkocht door o.a. www.pot.nl voor een prijs vanaf 1225 euro.

Heb je niet zo'n groot budget? Geen probleem! Ik heb een aantal replica's gevonden. Het is dan weliswaar niet het echte design, maar wel een goede look-a-like. Deze heb ik gevonden:






Deze stoelen worden verkocht bij www.infurn.com en www.steeldomus.com voor een vanaf prijs van 329 euro.
Wat vinden jullie van de Zig Zag stoel?

Labels: , ,

1 reacties:

Op 28 juli 2011 om 07:19 , Anonymous Anonymous zei...

Hè Annie, leuk stukje. Ik vind de zigzagstoel trendy, maar ik vraag me wel af of het lekker zit. De replica's vormen een mooi alternatief. X Maurits

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage