This page has moved to a new address.

Travel Diary Thailand - part I - Bangkok

Very Berry Mint: Travel Diary Thailand - part I - Bangkok

woensdag 12 december 2012

Travel Diary Thailand - part I - Bangkok

Zo, ik ben weer terug van weg geweest. Het was een tijdje stil op mijn blog. Ik kon even de tijd niet vinden om leuke blogposts te schrijven. Maar ik ben weer terug! Ik ben drie weken op vakantie naar Thailand geweest en wat was het super! Dit was echt mijn meest leuke vakantie tot nu toe. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik zo lang (3 weken) en zo ver weg ging. Ik zal de komende weken mijn ervaringen met Thailand met jullie delen. Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, want ik heb ontzettend veel indrukken opgedaan en zoveel leuke momenten beleefd. Maar goed, ik begin gewoon. Kijk snel mee naar deel I van mijn travel diary!



 There we go! We vlogen met China Airlines rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok. De vlucht duurde ongeveer 11 uur. Nu heb ik behoorlijk vliegangst, maar op den duur werd ik toch wel relaxed. Erg goede service trouwens, voldoende eten en drinken en daar hoefde je niet extra voor te betalen.

 First stop: Bangkok! Hier zijn we drie dagen gebleven. We zijn de eerste dag naar Khao San Road geweest en hebben wat door de stad gewandeld.
 Deze eetkarretjes zie je werkelijk overal! En hier kun je prima eten. Je moet alleen even opletten of het tentje druk bezocht wordt, zodat het eten niet te lang in de openlucht ligt.
 Op de tweede dag deden we een fietstour door Bangkok bij Co van Beek. Echt een aanrader!

 We gingen hele stukken met de fiets op de longtailboot, echt super leuk!
 Fietsen door de jungle van Bangkok, wie had dat gedacht?
 De derde en laatste dag in Bangkok was het tijd voor het King's Palace en Wat Pho.


 Kings Palace is echt enorm! Tip: laat je niet afschrikken door mannetjes met TukTuks die beweren dat het paleis gesloten is die dag, is oplichterij!
 Wat Pho. Echt de grootste buddha die ik ooit gezien heb. Wow!
In de tempels moet je altijd gepast gekleed. Dus geen blote schouders, knieen etc. En op blote voeten naar binnen!

 Lekker aan de cocktails!

In het hotel achter de laptop onze volgende bestemming plannen!
Voor zover deel 1 van mijn reisdagboek. Bangkok is echt een top stad! De meesten gaan hier zo snel mogelijk weer weg, maar ik vond het zeker de moeite waard om hier drie dagen door te brengen. De fietstocht is een aanrader, je ziet veel meer van Bangkok dan wanneer je door de stad rijdt met een taxi of TukTuk. We verbleven in hotel Solo in de wijk Sukhumvit. Een prima hotel, mooie kamer met design badkamer en een goede prijs. Ik zal nog een aparte post maken over alle hotels waarin we verbleven hebben.
Ben jij wel eens naar Thailand geweest? En wat vond jij van Bangkok?


Labels: , , ,

1 reacties:

Op 12 december 2012 om 10:38 , Blogger Uit Paulines keuken zei...

Wat een mooi verslag An, mooie foto's ook :)

XXX

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage