This page has moved to a new address.

Reisverslag: Stedentripje Antwerpen

Very Berry Mint: Reisverslag: Stedentripje Antwerpen

zondag 15 juli 2012

Reisverslag: Stedentripje Antwerpen

Antwerpen is één van mijn favoriete steden. Het is nog geen 2,5 uur rijden vanaf Haarlem en je waant je toch wel echt in het buitenland. Je kunt ontzettend goed shoppen in Antwerpen, bijvoorbeeld bij de Forever21, COS, Mac of heerlijke bonbons in een van de vele chocolatiers. De Meir is zeg maar dé winkelstraat, hier vindt je alle grote ketens. Maar ook rondom de Groenmarkt en in de zijstraatjes vindt je leuke winkeltjes. Ik vind het juist altijd leuk om de kleine winkeltjes en boetiekjes te bezoeken.
Inmiddels ben ik twee keer in Antwerpen geweest, maar dat was zeker niet de laatste keer. Ik wil toch minimaal 1 keer per jaar een bezoekje brengen aan deze mooie stad. Naast dat je er goed kunt shoppen is het ook een hele gezellige stad. De grote markt en de Groenmarkt staan vol met terrassen waar je even een koffie kan drinken na al het shoppen. Ik ben beide keren 2 dagen geweest met 1 overnachting, dit is prima te doen. Het Ibis hotel in het centrum (naast de stadsschouwburg) is een aanrader. Je overnacht er voor ongeveer 70 euro per nacht en je bent meteen in het centrum. Super handig! Kijk snel mee naar mijn fotoverslag:

 Voor we de stad induiken eerst even koffie drinken. Dat hebben we wel nodig na de autorit.

Middenin de winkelstraat vindt je de Stadsfeestzaal. Een winkelcentrum waar zich nog meer winkels bevinden, onder andere Habitat, Cos, Sacha etc.  

 Een bezoekje aan de COS mag natuurlijk niet ontbreken. Er zijn er 2 in Antwerpen, dus je komt hem altijd wel tegen.

 De kerk

 De Groenmarkt

De grote markt

 Even op een terrasje bijkomen van het shoppen ;)

 Hmmm hier wordt chocola gemaakt

 Chocola vindt je werkelijk overal. Deze staat in de chocolatier The Chocolate Line, aan de Meir


 De grote markt

 Verona, hier kun je lekker Italiaans eten voor een schappelijke prijs

 Ik nam penne all arabiata, mmm

Elke zondag is er Vreemdelingenmarkt op het plein bij de Stadsschouwburg. Hier verkopen ze allerlei lekkernijen uit verschillende landen. Lekkere kruiden, olijven, wafels, alles is er te vinden. Zeker een aanrader als je er op zondag bent.

 Echte Belgische wafels

 Baklava

Pinda's en noten

 Een van de vele chocolatiers

 Ontbijten doe je bij Horta. Echt een heerlijk ontbijt! Soms moet je jezelf ook een beetje verwennen :)

  De buit na 2 dagen Antwerpen

 Ben jij wel eens in Antwerpen geweest?

Labels: , ,

8 reacties:

Op 15 juli 2012 om 17:09 , Blogger Unknown zei...

Woon in Bergen op Zoom, dus ik kom makkelijk in Antwerpen. Te makkelijk. Waar ik -als man- de fout in ga is niet bij kleding kopen, maar het kopen van allerlei kleine hapjes bij de cateraars. Een vole au vent, oh, en een garnalenhapje ... doe maar die pasta, en dat ziet er ook lekker uit, doe maar 2 ... etc. En vervolgsens eet je duur (maar lekker) thuis ...

 
Op 16 juli 2012 om 11:07 , Anonymous Lifesplash zei...

Ik ben er nog nooit geweest (oké, 1x met een overstap maar dat is anders). Het ziet er ontzettend leuk en gezellig uit en wieweet dat ik wel een keer er naar toe ga. Het lijkt me wel heel leuk! :D

 
Op 16 juli 2012 om 20:05 , Blogger Malwina Marchwicka zei...

ah leuk allemaal!
en mooie foto's!

 
Op 16 juli 2012 om 22:54 , Blogger VeryBerryMint zei...

Dat is fijn, dat je zo dicht in de buurt woont. Ik ken er nog zo een, mn zus is ook zo'n kookgek en gaat ook vooral voor het eten :)

 
Op 16 juli 2012 om 22:54 , Blogger VeryBerryMint zei...

Ja moet je zeker doen! Is echt heel leuk :)

 
Op 16 juli 2012 om 22:54 , Blogger VeryBerryMint zei...

Thnx :)

 
Op 17 juli 2012 om 14:03 , Anonymous Anoniem zei...

Wat een leuk verslag en mooie foto's.Je krijgt een goed beeld van Antwerpen.
Zeker de moeite waard om daar een keer heen te gaan voor een weekendje of langer.
Mooie gebouwen, leuke markten en allemaal lekkere dingen. En vooral, je jan er goed shoppen !!!
Ik mis nog de biertjes daar.
Misschien voor de volgende keer ?

 
Op 17 juli 2012 om 19:15 , Blogger VeryBerryMint zei...

Dank je! Misschien komen de biertjes de volgende keer inderdaad. Komend weekend ga ik naar Brugge, dus ook daar zal een fotolog van online komen!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage